"Nálunk jövő héttől nincs tehén tej a kávédhoz"

Megdöbbentő tábla fogadta a vendégeket London egyik legjobb  kávézójának ajtajában. A felirat magáért beszél: „Ez az utolsó hét, amikor nálunk tehéntej kerül a kávéjukba.” Alatta a várható alternatívákat is feltüntetik. A zabtejjel készült kávé ára megegyezik az eddig megszokottal, az egyéb növényi tejeket tartalmazó változatokért is mindössze 30 pennyvel kell többet fizetni.
Három nappal később újabb tábla jelent meg a bejáratnál. Ebben világosan elmagyarázzák a fenti változás okát, melyben egy videóra is utalnak, a címe: 
A tejipar kib*szott rémisztőA néhány perces, ám annál meggyőzőbb kisfilm, melyet már 1,6 millióan megnéztek, pontos képet ad a tejipar működéséről. Nem csoda, hogy a tejipar visszafordíthatatlan hanyatlásnak indult.


A kávéház kínálata nem sokkal később teljesen növényi alapúra változott. 
Nem csak a kávék, de a péksütemények, turmixok, saláták, szendvicsek és burgerek is vegán összetevőkből készülnek. Várhatóan egyre több hasonló bolt és vendéglő követi példájukat. A vásárlók egyre tájékozottabbak, és a piac a kereslethez alkalmazkodik – erőszakmentes alternatívákat kínálva. Egy óriási tejipari cég New Yorkban már felhagyott a tehéntej forgalmazásával és kizárólag növényi tejeket gyárt! A korábban népszerű tejsavó-proteinek helyett a sportolók egyre inkább a növényi fehérjekiegészítőket keresik. A legújabb kutatások bizonyítják, hogy ezek hatékony és sokkal egészségesebb megoldások.

A BBC műsorra tűzött egy filmet „Mészárlás – tegyük a múlttal egyenlővé” címmel. A történet 2067-ben játszódik, amikorra Anglia teljes egészében vegán lesz, hiszen minden esemény ebbe az irányba mutat. Mindezt alátámasztja Eric Schmidt, a Google vezérigazgatójának kijelentése a növényi étrend forradalmáról. A változás elindult, a fogyasztók felébredtek és rajtuk múlik a jövő.
Fordította: Galgóczi Dóra

Üdv az oldalon!

Szinte biztos, hogy Téged is, ahogyan engem is: vegyes táplálkozásúnak neveltek. Azt tanultuk, hogy ez így normális. Nem túl jó érzés rájö...